Saturday 2 June 2012

Asalamualaikum...,

  Hari ini rasa sangat nak menulis kat sini....sebab nak cerita pasal apa ekk....pasal muzik ke...., pasal resepi ke..., pasal perasaan....tak taulah.  Rasa nak beralih arah, dah penat berFacebook...borak sana, borak sini, usik sana, usik sini...sampai rasa pening dan mabuk nescafe....hehe..  Lagi pula menulis kat sini lebih bebas dan tak terhadkan...kan.

  Tu...lah...saya ni...guru muzik je kat sekolah rendah...suka muziklah..., suka nyanyi...., dengar lagu..., main gitar.. dan hemm...suka sgt memasak...  Ingat lagi dari kecil-kecil...dah mula curi-curi masak kalau mak tak da rumah. Tak taulah masa tu main cuba-cuba je...campur-campur bahan tu dan masak, kacau2...jadi satu makanan.  Oh....rupa-rupanya apa yg saya masak tu....haha...dah besar baru tau...bubur somsom.  Ya..lah... tepung jagung campur air dan susu pekat, letak pewarna hijau...bila beku, boleh makan gan air gula.....sedaplah..

  Tapi...lama-lama saya dah boleh masak macam-macam sebab suka mencuba resepi-resepi.  Tapi saya lebih suka masak lauk-pauk, aneka mi dan kuih-kuih, biskut juga kek serta muffin.  Paling seronok tengok suami dan anak-anak suka makan masakan saya...sampai makanan tu memang tak berbakilah....

  Ok...seronok rasanya dapat luahkan perasaan yang bertapak di hati....  Nanti di lain masa saya nak tuliskan resepi kek coklat yang pertama kali saya buat.  Yang kelakarnya kek ni...tersilap tepunglah pulak...so...jadilah lain rasanya....haha...  Tersilap beli tepung, keliru pulak....' softer silk' dengan ' super fine '.....hehe.....  Aa...ha...apa bezanya ya...., nantilah saya cerita....  Sampai sini dulu utk kali ini....jumpa lagi...salam....


                                                                     *Bubur Som-som*

  

2 comments:

  1. Tahniah. Cerita pasal masak aje ke?

    ReplyDelete
  2. Thank you . Akak suka masak . So,akak cerita pasal masak je la. Hehehe. Habis awak nk akak cerita pasal ape ek ? Pasal politik ke? Politik2 akak tk pndai la . Hehe.

    ReplyDelete